Argent Digital
Водени от динамично развиващия се дигитален пазар/сектор и непрекъснатия ни стремеж да доставяме качествени и съвременни решения за бизнеса на нашите клиенти, инвестирахме в изграждането на екип от професионалисти, които да приложат световно признати практики на локално ниво.
Необходимостта от регулярно създаване на съдържание за различните канали – както собствени за Аргент, така и за нашите клиенти, естествено доведе до решението за обособяването на инхаус криейтив отдел, който допринася за плавното протичане на работния процес, без да се налага превъзлагане към трети страни.
Case Study Melitta’s “Café Bar Selection”
За бранда:
Melitta е бранд, който безкомпромисно се фокусира върху това да бъде лидер в сектор „кафе“. Целта на компанията е да донесе европейско кафе изживяване на всеки любител на хубавото кафе, независимо от това какъв е предпочитаният начин на приготвяне.
Melitta стои за радостта от живота и истински хубаво кафе.
Брандът навлиза на българския пазар със своята CaféBar Selection.
Продуктовата линия:
Café Bar Selection
Пазарът:
Основните конкуренти на бранда на българския пазар са Tchibo, Lavazza and Jacobs. Въпреки това пазарът е пренаселен от много разлини брандове кафе и конкуренцията е голяма.
Целите на кампанията:
Основната цел на кампанията беше да се разшири познаваемостта на Melitta на българския пазар чрез гамата CaféBar Selection.
Основни KPI´s:
Да се повиши подпомогнатия чрез реклама имидж на бранда, както и да се затвърди положителното мнение за Melitta сред потребителите.
Да се достигне до максимално много любители на кафето в България.
Цели на дигиталната част от кампанията:
Основни KPIs:
➢ Импресии
➢ Кликове на landing страницата (melitta-cafebar.eu)
➢ CTR (Click-Through-Rate)
Предизвикателството:
По-бавната пазарна пенетраця на бранда в България беше предизвикателство. Основните конкуренти на марката разполагаха с по-високи рекламни бюджети, а присъствието им на пазара датираше няколко десетилетия.
Форматите:
TV кампания:
2 периода: Март/Април и Септември/Октомври)
– Target Група: 20-54, градско население.
Месечни доходи: мин. 400€
– Channel Mix: 87% NBG, 13% TSH
– Prime Time: 61,6%
Дигитална кампания:
2 периода Март/Май и Септември/Ноември
– Awareness & Traffic към landing страницата (melitta-cafebar.eu)
– Standard display banners в локални мрежи
– YouTube кампания
– Доставени импресии: 1 894 735
– Кликове: 12 850
Кампания в социални мрежи:
2 периода Март/Май и Октомври/Декември
– Оптимизации на кампанята: Traffic / Remarketing
– Awareness Кампания в МЕТА
– Engagement & Reach
– Video views
– 2 игри с награди
– Google Display реклама
– Google Search реклама
– Регулярно съдържание във Facebook & Instagram
– Постигнати кликове: 38 426
– Ad recall lifts: 36 247
– Video Views: 78 337
Инфлуенсър кампания през месец Декември
3 таланта
3 Instagram профила с над 100К последователи.
Колаборация с Instagram страницата на Melitta Bulgaria
Формати: Статични снимки, Reels + stories
Резултати:
С тази кампания успяхме да повишим разпознаваемостта на бранда с близо 10%.
- В сравнение с основните си конкуренти (Lavazza, Tchibo, Jacobs), Melitta все още е на по-ниско ниво по отношение на осведомеността за марката, но то е значително по-високо, отколкото в началото на маркетинговото им присъствие.
- Резултатите от кампанията са с положителен аспект взимайки предвид поставените цели (като например осведоменост за марката и продуктите, разпознаване на рекламата и т.н.)
- Посредством кампанията постигнахме повишаване на информираността за продуктите на CaféBar. Също така беше по-лесно за хората да свържат марката Melitta с продуктите на CaféBar Selection.
- Кампанията ни даде възможност значително да повишим осведомеността за CaféBar, особено за продуктите от категория „кафе на зърна “.
- Кампанията се отчита като много успешна, като успяхме да наблюдаваме значителен растеж във всички измерения, включително и във визуалната и креативна същност на бранда.